EKO wordt breder, sterker en onderscheidend

EKO wordt breder, sterker en onderscheidend

Wanneer je eten koopt wil je allereerst dat het er lekker uit ziet en goed smaakt. Wil je ook dat het milieu- en diervriendelijk, eerlijk en sociaal is. Dan zit je bij EKO goed!

Biologisch is de basis van het EKO-keurmerk. Biologisch staat voor dierenwelzijn en zorg voor het milieu. Alle EKO-ondernemers gaan dit verder verbreden. Zodat een product met het EKO-logo synoniem is aan een goed product: voor dieren en milieu, maar ook op thema's als sociaal, eerlijk en energie (lees hier alle thema's). Zo kan je een EKO-product blindelings uit het schap pakken, omdat je zeker weet dat het goed zit.

Vooruit!
Samen met onze biologische ondernemers leggen we de lat steeds hoger. We willen vooruit, dus worden EKO-bedrijven elk jaar duurzamer. Ieder bedrijf kiest jaarlijks twee duurzame verbeterdoelen. Denk aan bijvoorbeeld de aanschaf van zonnepanelen of het verminderen van de hoeveelheid verpakkingsmateriaal.

De varkenshouderij en zuivel starten in 2018 zelfs al collectief met extra maatregelen bovenop de biologisch wetgeving. Zij maken hiermee het EKO-keurmerk breder en sterker.

In 2018 starten we een promotiecampagne; je gaat nog veel van EKO horen en zien! En proeven natuurlijk.